Homeopathie

natuurgeneeskunde

Het is eigenlijk bijzonder dat we zo vaak gebruik maken van synthetische middelen om ongemakken die we ondervinden ‘weg te drukken’ terwijl de natuur ongelofelijk veel te bieden heeft wat vaak een meer blijvende oplossing biedt en daarnaast geen schadelijke (hulp) stoffen bevat waar het lichaam moeite mee kan hebben. Hier is gelukkig heel veel over bekend… nadeel voor sommigen is alleen dat homeopathie en natuurgeneeskunde vrij goedkoop zijn dus geen big-business betekenen. Maar voor jou en mij zie ik alleen maar voordelen dus; here we go!

Wat is Homeopathie?

Homeopathie is een geneeskunde waarbij het zelfherstellend vermogen van het lichaam geprikkeld en geactiveerd wordt. Het principe van homeopathische geneeskunde is dat iemand van een aandoening of ziekte kan worden genezen, door het toedienen van een homeopathisch geneesmiddel, dat bij een gezond mens dezelfde symptomen oproept als de betreffende aandoening of ziekte.

Homeopathie is een holistische geneeswijze, wat betekent dat de mens als geheel centraal staat. Als lichaam en geest niet in evenwicht zijn, kan een mens kwalen krijgen of ziek worden. Het belang is dan ook om niet alleen de symptomen te onderdrukken, maar het evenwicht te herstellen.

Bron:  Wat is homeopathie - Vereniging Homeopathie

interesse?

Natuurgeneeskunde en voeding

De natuurgeneeskunde gaat uit van een holistische benadering. Dat wil zeggen dat ze zich niet alleen op het zieke orgaan richt, maar ook op de totale samenhang van lichaam en geest. Bij deze geneeswijze staat het 'zelf genezend vermogen' van het lichaam centraal.

Ziekte wordt gezien als een gevolg van het ophopen van afvalstoffen. Je lichaam geeft aan dat het inwendig evenwicht verstoord is. De behandeling richt zich op het creëren van omstandigheden waarbij het lichaam zichzelf kan herstellen met behulp van natuurlijke methoden en middelen. In de natuurgeneeskunde wordt daarvoor gebruik gemaakt van verschillende soorten therapie zoals ademhalingstherapie, fytotherapie (kruidengeneeskunde) en voedingstherapie.